Roladki schabowe


Szybki pomysł na obiad, który zrodził się w mojej głowie po przejrzeniu zawartości lodówki.
Mając gotowe plastry schabu, nie chciałam robić "zwykłych" kotletów schabowych. Pomyślałam, że można zrobić roladki schabowe, trochę podobne do tych, które robiła moja mama z mięsa wołowego czyli tzw. zrazów.  
Nie chce konkurować z potrawą mojej mamy, ale za moją propozycją przemawia to, że jest ona gotowa znacznie szybciej niż wspomniane zrazy. Schab rozbija się o wiele łatwiej i wygodniej (nie odpada ręka jak przy wołowinie:), a także to, że mięso nie potrzebuje tak długiego duszenia jak wołowina. 



Roladki schabowe 
Składniki:
- 3 plastry schabu
- 3 plastry żółtego sera
- 1 spory ogórek kiszony (podzielony na ćwiartki)
- 1 duża i 1mała cebula
- 1 ząbek czosnku
- 3 łyżeczki musztardy
- przyprawa do mięsa (u mnie do steku)
- 1 łyżka sosu worcesterschire
- 1 płaska łyżka mąki
- sól
- pieprz
- olej

Plus ulubione przyprawy i zioła – ja dodałam zioła prowansalskie, słodką paprykę, bazylię i oregano.

Przygotowanie:
1 dużą cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy na rozgrzanym oleju. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i chwilę razem smażymy. Przekładamy do miseczki.
Ogórka kroimy na 4 części. Małą cebulkę kroimy w grube piórka.
Plastry schabu rozbijamy na cienkie kotlety. Każdy solimy, pieprzymy i posypujemy przyprawą do mięsa (z obu stron).
Każdy płat mięsa smarujemy musztardą (z jednej strony) i następnie kładziemy na niego 1 plaster żółtego sera. Na jednym brzegu umieszczamy ćwiartkę ogórka i pokrojoną w piórka cebulkę i od tej strony zawijamy roladkę. Aby zabezpieczyć ją przed rozpadnięciem możemy obwinąć mięso białą nitką.



Na patelni, na której smażyła się cebula z czosnkiem wlewamy olej i smażymy roladki z obu stron do zarumienienia. 

Wrzucamy przesmażoną wcześniej cebulę z czosnkiem, chwilę razem smażymy, po czym podlewamy wodą. Dusimy na wolnym ogniu do miękkości (ok. 30 minut).
Po tym czasie zagęszczamy sos mąką. Do szklanki wlewamy odrobinę wody, dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy, aby nie było grudek. Wlewamy do sosu i mieszamy. Dodajemy zioła i przyprawy, sos worcestershire, solimy i pieprzymy do smaku.



Ważne!
Przed podaniem usuwamy z roladek nitki.!

Podanie:
Roladki podałam z warzywnymi kulkami kuskus, na które przepis znajdziesz tu.




Voilà! Smacznego,
Weronika

Komentarze