Jaglane śnieżne trufelki


Oto zdrowa przekąska z kaszy jaglanej i bakalii. Przepis na śnieżynko-trufelki znalazłam już dano temu na blogu poświęconym ekologicznym przepisom i produktom - Eko Quchnia.
Wybór bakalii zostawiam Wam. Dodajcie ulubione :) Ja pomieszałam wszystko, czym aktualnie dysponowałam w domu.
Polecam wam, jako pyszną, zdrową przekąskę w ciągu dnia.

Jaglane śnieżne trufelki
Składniki:
- 1 pełna szklanka kaszy jaglanej
- Ulubione bakalie u mnie
            - suszone śliwki
            - suszone morele
            - rodzynki
- orzechy laskowe
- figi
- 2 -3 łyżki wiórków kokosowych
- ½ szklanki soku jabłkowego (u mnie naturalnie mętny, jednodniowy)
- 1-2 łyżki miodu

Dodatkowo:
Do obtoczenia wiórki kokosowe, sezam lub płatki migdałowe


Bakalie (oprócz wiórek kokosowych) siekamy na małe kawałeczki.
Kaszę jaglaną przepłukujemy gorącą wodą. 
Wrzucamy do garnka i dolewamy 2 szklanki gorącej wody. Gotujemy kilka minut, po czym dodajemy posiekane bakalie i wiórki kokosowe. Mieszamy i czekamy aż kasza wchłonie całą wodę. Gdy tak się stanie, dolewamy sok jabłkowy. Często mieszając, czekamy aż kasza wchłonie sok. Uważamy, aby jej nie przypalić.

Gdy kasza wchłonie sok, zdejmujemy z ognia i odstawiamy, aby wystygła.

Do miseczki wsypujemy wiórki kokosowe, sezam lub płatki migdałowe. Możemy też oczywiście przygotować 3 miseczki i mieć 3 rodzaje śnieżynek :)

Zwilżamy delikatnie dłonie, co ułatwi nam formowanie trufelek.
Z ostudzonej masy jaglano-bakaliowej forujemy niewielkie kulki, które obtaczamy w przygotowanej wcześniej posypce. Czynność powtarzamy do wykorzystania całej masy.

Gotowe ! :)

Voilà! Smacznego,
Weronika

Komentarze