Zupa ogórkowa

Uwielbiam zupy. Praktycznie każdą ! No może oprócz flaków i zupy owocowej, którą kiedyś zrobiła moja mama… ;) Przepraszam Cię mamo, ale uraz na całe życie :)
Lubię gotować zupy bo większość dość łatwo się przygotowuje i są przepyszne. Lubię także eksperymenty z przepisami i z tradycyjnymi potrawami, ale zapewne każdy z nas powraca do potraw naszego dzieciństwa. Dla mnie oprócz ulubionej pomidorowej i rosołu, u góry listy „smaków dzieciństwa” pojawia się także zupa ogórkowa. Ostatnio mam ochotę na kwaśne rzeczy, wiec wybór obiadu był bardzo szybki :)
Polecam!


Zupa ogórkowa 
Składniki:
- 2 skrzydełka z kurczaka
- 1 nóżka z kurczaka
- 2 ziela angielskie
- 1 liść laurowy
- 1 opakowanie krajanki ogórkowej
- 1,5 łyżki masła
- 1 czubata łyżka mąki
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- mały kawałek selera
- 3 spore ziemniaki
- suszony koperek
- suszona pietruszka
- sól
- pieprz
- opcjonalnie: śmietana

Elementy kurczaka dokładnie myjemy i przekładamy do garnka. Zalewamy wodą, dodajemy ziele angielskie i liść laurowy. Zagotowujemy, zmniejszamy ogień i gotujemy 30 minut.
W tym czasie ogórki odsączamy z zalewy - ale nie wylewamy jej! 
Do jednej miseczki przekładamy ogórki, do drugiej sok z ogórków, którzy przyda nam się później.

Do zupy użyłam krajanki ogórkowej firmy Urbanek. Możemy użyć oczywiście zwykłych tartych ogórków kiszonych (domowych lub kupionych), jednak wspomniana krajanka bardzo mi pasuje. Jej kawałki są nieco większe od zwykłych tartych ogórków i czuć je w zupie. 

Na patelni rozgrzewamy  masło, dodajemy odsączone z zalewy ogórki, chwilę przesmażamy. Dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy, aby połączyła się z ogórkami, smażymy ok. 3 minut. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy na bok.

Marchewkę, pietruszkę i seler ścieramy na tarce na grubych oczkach. Ziemniaki obieramy i kroimy w sporą kostkę. Po upływie 30 minut gotowania samego mięsnego wywaru - dodajemy do niego warzywa. Gotujemy ok 20 minut. 


Po tym czasie wyjmujemy z zupy mięso, liść laurowy i ziele angielskie. Dokładamy podsmażone z mąką ogórki i całość dokładnie mieszamy, gotujemy chwilę razem. Do zupy przelewamy sok z ogórków. 

Pytanie ile soku? Ja daje całą zalewę. Lubię kwaśne rzeczy i według mnie ogórkowa taka powinna być. Najlepiej dodawać sok powoli i próbować jak nam smakuje najbardziej i jaka ilość jest odpowiednia :)

Zupę przyprawiamy solą, pieprzem, suszonym koperkiem i pietruszką. Opcjonalnie możemy dodać śmietanę.

Podanie:
Moją ogórkową podałam z kawałkami kurczaka i bez śmietany.
Uwagi:
W przepisie możemy pominąć dodanie ziemniaków. Zamiast tego możemy dodać kilka łyżek ryżu, albo po przygotowaniu podać zupę z grzankami.  

Voilà! Smacznego,
Weronika

Komentarze

  1. dzięki Wera, właśnie zalegam i nie miałem w ogóle pomysłu, co przygotować na obiad. teraz nie na żarty napaliłem się na ogórkową. świetny, przejrzysty przepis - tak trzymać!

    Darek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa ! daj znać jak Ci wyszła zupa :))
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz