Szybkie ciasto ze śliwkami


Ostatnio na bazarku obok jabłek i gruszek królują śliwki. Dlatego nie wahałam się ani chwili i kupiłam sporą ilość.
Pierwszą myślą było: zrobię knedle! I tak też miało być, do czasu, aż obejrzałam poniedziałkowe wydanie Dzień Dobry TVN, gdzie Ania Starmach przygotowywała potrawy właśnie ze śliwkami. Jednym z nich było, jak zachwalała Ania, najprostsze ciasto ze śliwkami.  Stwierdziłam, że knedle mogą poczekać, natomiast kupione śliwki wykorzystam właśnie do zrobienia ciasta.
Przepis, tak jak wspomniałam, pochodzi z programu Dzień Dobry TVN i przygotowała go Ania Starmach. Moja jedyna zmiana to laska wanilii zamiast cukru waniliowegoJ Wyszło całkiem nieźle.

Szybkie ciasto ze śliwkami 
Składniki:
- 200 g mąki pszennej
- 200 g masła
- 100-150 g cukru (w zależnosci od tego jak słodkie ciasta lubicie)
- 4 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 laska wanilii
- kilkanaście sztuk śliwek węgierek

Masło roztapiamy i schładzamy, aby nie było gorące.

Jajka wbijamy do sporego naczynia i dosypujemy cukier. Ucieramy, aż masa zmieni kolor na niemal biały. Następnie dodajemy stopniowo mąkę ciągle mieszając, aby nie powstały grudki. Następnie dodajemy stopniowo roztopione masło również ciągle mieszając. Na koniec dosypujemy proszek do pieczenia. 
Laskę wanilii przecinamy wzdłuż i wydrążamy nożem ziarenka.  Dodajemy do masy, mieszamy.

Formę do ciasta smarujemy masłem i oprószamy mąką a następnie przelewamy do niej masę. Na wierzchu układamy śliwki. Ilość wedle uznania J

Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st C  i pieczemy ok. 45-50 min. W prodiżu, tak jak u mnie, ciasto piecze się zdecydowanie krócej ok. 30-35 min.

\
Wystudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.
Dla mnie ciasto ze śliwkami idealnie pasuje do kawy :)

Voilà! Smacznego,
Weronika

Śliwka - robaczywka!  Ciacho na widelcu

Komentarze